mandag 8. februar 2010

Chile

etter den lille hendelsen med bilene kom jeg meg trygt inn i huset og fikk mat og det hele (se forrige innlegg: Chile). paa kvelden var det en selvfolge at jeg skulle vare med gaby og vennene hennes og se fotball. lokaloppgjor i santiago mellom de to store: colo colo og La U de Chile. det var utrolig koselig aa se alle jentene igjen, vi kjopte masse ol og vin og grillmat. La U vant etter straffekonk, Nevali var den eneste som var glad for det. hun vi var hos har et stort basseng i hagen og plutselig fant gaby og nevali ut at de skulle kaste meg i bassenget, men det klarte de ikke. saa de kledde av gaby og kastet henne ut istedet. jeg fant fort ut at hvis jeg ikke kaster meg selv, vil noen andre gjore det. saa jeg tok sats og kastet meg uti med klarne paa, selvfolgelig mens jeg holdt meg for nesa. det ble en digg natt i bassenget med drinker og musikk. jeg kjente at jeg var glad for aa vare tilbake!!

dagene etter var jeg en del med familien og slappet av. blir fort sliten av varmen og mye sol. saa kom helgen og de hadde velkomstfest for meg, det var kos til tross for at alle i "gjengen" har kjaereste naa og det er vanlig og sitte og rote/kline mye av tiden (typisk i chile, for de fleste bor hjemme, saa det er offentlig man faar kost seg...) dette forte selvfolgelig ogsaa til at jeg savnet kjaeresten min;) saa var jeg og tante og saa avatar, jeg synes den var dritbra!! naa forrige torsdag kom pappa og elin til chile, jeg motte de paa flyplassen og vi dro rett til Putaendo hvor mesteparten av familien vaar bor. de er veldig mange, pappa har 8 sosken og de har igjen tusen barn. saa hver gang jeg kommer hit moter jeg nye fettere og kusiner. jeg provde aa ta godt vare paa elin opp i alt kaoset med mennesker og hoylytt prating paa spansk. hun koste seg, og vi hadde det veldig fint. i helgen var vi i Melipilla og besokte en fetter av pappa som har en gaard paa landet med hest og hons og greier. det var veldig koselig. igaar lagde laura kjempegod middag til oss i santiago og idag skal vi paa camping ved en stor innsjo. akkurat naa sitter jeg ute ved bassenget og har ryggen i sola og dataen i skyggen. lurer paa om jeg blir brent. det gaar sikkert bra.

jeg har det veldig fint paa tur. jeg blir her i chile til 11.mars, da reiser jeg til buenos aires og blir der en helg. sondagen gaar flyet mitt til cape town og jeg blir der til torsdag. saa gaar turen til kuala lumpur hvor jeg tar buss til singapore for aa endelig se min kjare soster, lille elias og christian. det gleder jeg meg veldig til!! min kjare therese kommer ned den 29. mars og vi skal reise sammen til 27.april. da vender vi nesen hjem mot norge, riktignok i hvert vaart fly.

saionara!

1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

2. alvinta! hehe, sitter her og smiler for meg selv.. høres ut som du har det fantastisk bra på reise;) kjenner jeg er en smule misunnelig på deg, men er jo faktisk ikke så lenge til jeg skal reise selv. tiden går fort! her i Bergen er det snø og litt slaps om hverandre. tok sin tid før de klarte å måke nygårdsgaten og resten av byen, men nå titter solen frem og jeg føler det snart er vår:) håper det i hvert fall, selv om det bare er februar.. men så gøy at du også skal til Sør- Afrika og Singapore! du får gi meg masse reisetips når du kommer hjem, det trenger jeg! Enn så lenge, så følger jeg deg online. Fortsett og kos deg og cuidate nena:) glad i deg!