onsdag 17. februar 2010

Camping i Chile

hei og haa!

sist gang jeg var paa camping var i sverige med erlend og chris. vi hadde med oss et lite telt, luftmadrass, oel og en primus. denne gangen var det av et helt annet kaliber. tante elsker camping! hun har hatt tingene klare en maaned i forveien, jeg kunne bodd paa den campingen ett aar med alt det stasjet hun dro med seg. onkel har en stor pick up, vi lekte "min bil er lastet med" og etter en liten stund var den stappfull. campingen laa en droy time utenfor santiago, selv med air condition i bilen kunne jeg kjenne svettebekken sildre ned ryggplaten. svettebekken, hahahah. aesj.

uansett, saa var det utpakking av saker og ting. siden jeg er jente var det helt klart at jeg seff ikke kunne noe om telt, det var mannejobb. men jeg fikk hjelpe tante med aa sette opp kjokkenet og saann, som faktisk var et kjokken med bordplate, hyller, fire stekeplater, etc etc. saa satt vi sammen et saant sammenleggbart bord med benk, pluss at vi hadde med tusen campingstoler og matchende sammenleggbart "bord" med hull i til olen. teltene ble satt opp, tre stk til seks personer og ett barn, gigantiske greier. og til slutt et myggnettingstelt til aa ha over bordet saann at vi ikke ble plaget naar vi spiste.

det ble rolige dager ved bassengkanten med hvitvin som daglig dose. paa kvelden lagde vi mat og spilte poker. jeg rana familien for til sammen 8 000 pesos, som hores veldig mye ut. vi kan godt late som det er dritmye, men det er egentlig ca 80 spenn. uansett en herlig folelse aa vinne. heia norge, sier jeg bare. vi ble fra mandag til fredag, jeg koste meg masse, hadde alt jeg trengte fra god "seng" med pute og sovepose til internett og film. jeg saa egentlig ikke paa film, men lille lucia som er datteren til ene kusinen min er hekta paa bambi, saa jeg saa den med henne en av de 30 gangene hun saa bambi i lopet av ferien. bambi paa spansk, det var kult. pia, om du leser dette: "du kan kalle meg en blomst om du vil det" <3 :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar